Wspomnienia rajdowe
Aktualności, 2016-12-03

18 Rajd Mikołajkowy już za nami. Było wspaniałe, św. Mikołaj obdarował nas słodkimi prezentami. A nasi  zajęli I miejsce w konkursie piosenki: Kinga Rzemieniak, Paulina Świstowska, Oliwia Krawczyk również I miejsce zajęliśmy w konkursie sprawnościowym: Jakub Bakoń, Weronika Dusznik, Kamil Gałan, Wiktoria Poździk, Szymon Rycaj. (...)

Rajd pieszy klas II
Aktualności, 2017-10-19

W dniu 19.10.2017 r. (czwartek) klasy drugie uczestniczyły w integracyjnym rajdzie pieszym po wąwozach Szczebrzeszyńskiego Parku Krajobrazowego. Wędrowaliśmy ścieżką spacerową z miejscowości Szperówka do Szczebrzeszyna podziwiając po drodze tajemnicze wąwozy "Piekiełka". (...)

Fotorelacja z 43 Rajdu Spotkanie z Wiosną
Aktualności, 2017-04-23

W dniu 22 kwietnia drużyna z naszej szkoły uczestniczyła w kolejnym już Rajdzie Wiosennym.Maszerowaliśmy na trasie: Tarnowola - Górecko Kościelne -Polana Dąbrowa (8 km).  Na trasie usłyszeliśmy historię objawień Św. (...)

Egzamin gimnazjalny 2017
Aktualności, 2017-04-19

W dniach 19-21 kwietnia w naszej szkole odbywał się egzamin gimnazjalny. (...)

Listopad 2016
Sobota
Rajdowe wspomnienia - Pieczony Ziemniak 2016
Aktualności

W sobotę 05.11.2016 r. uczestniczyliśmy w kolejnym już rajdzie "Pieczony Ziemniak 2016". Z parkingu przy Lunecie odjechaliśmy na trasy rajdowe o godz. 8.30. Przewodnim tematem Rajdu był "Rok Sienkiewiczowski" ogłoszony w 100 rocznicę śmierci Henryka Sienkiewicza - polskiego pisarza i noblisty. Trasę rajdową rozpoczęliśmy z miejscowości Rogów pod Grabowcem. Kiedy autokary odjechały do Dańczypola  my wyruszyliśmy gościńcem na wschód wdrapując się na kolejne garby Działów Grabowieckich z malowniczymi krajobrazami. W lesie mieliśmy pierwszy postój na odpoczynek, na którym zostały uszczuplone zapasy naszych plecaków. Na skraju lasu po prawej stronie mijamy jakiś dziwny wzgórek. Nocą to miejsce wszyscy z daleka omijają, bo tutaj błąkają się dusze wisielców. Miejsce nazywa się Szubienica. Kiedy nocą w pobliżu wędrował w 1880 r. Henryk Sienkiewicz to go porządnie nastraszyło. Później o tych strachach napisał w "Ogniem i mieczem". W Górze Grabowiec przy pomniku przewodnik,  opowiedział nam o wydarzeniach z września 1939 r. i zabiciu polskich żołnierzy i lekarzy szpitala polowego. Dalej Poszliśmy gęsiego po stoku Grabowieckiej Góry, tutaj była fosa broniąca grodu a później zamku Grabowiec. Z ciekawością wdrapaliśmy się na wzgórze zamkowe.  Przewodnicy opowiedzieli historię zamku położonego na skrzyżowaniu 2 traktów z Mazowsza na Podole i z Wołynia do Krakowa. Tędy często jeździli książęta mazowieccy oraz bełscy i w zamku odpoczywali. Mieszkali tutaj starostowie grabowieccy. Grabowiec był stolicą powiatu grabowieckiego w ziemi bełskiej. Na wschodzie zobaczyliśmy Tatarski Rozłóg. Tutaj w 1500 roku leżeli pokotem Tatarzy, później zdobyli i zniszczyli zamek.  Zamek od tego czasu stracił na znaczeniu. Nie ma już 3 baszt broniących zamku. Zobaczyliśmy zagłębienie ? tutaj była studnia. Na samym szczycie wzgórza zamkowego stoją 3 metalowe krzyże z 1980 r. Niegdyś drewniane zostały postawione tuż przed powstaniem styczniowym.

Idąc dalej u stóp Góry Zamkowej wędrujemy przez Bronisławkę. Tam zobaczyliśmy studnie z pompą metalową. Wiele osób taką machinę dopiero pierwszy raz zobaczyło. Jeszcze jakieś pół kilometra i wszyscy stajemy, bo przed nami Czortowy Jar, którym Bohun wiózł śpiącą Helenę. Straszyły ich złe duchy a wiedźma Horpyna zaklęciami odganiała złe moce.Tędy właśnie wracał na piechotę z Siedliska do Garbowczyka Henryk Sienkiewicz około północy, więc bardzo się przestraszył. Swoje przeżycie opisał jako przygody bohaterów w "Ogniem i mieczem". Na mecie przy źródełku w Dańczypolu powitał nas kierownik Rajdu zapraszając nas przed kamień pamiątkowy i następuje uroczyste przecięcie wstęgi. Ten obelisk upamiętnia 2-krotny pobyt Henryka Sienkiewicza w tych okolicach w 1880 r.

Później były konkursy: krajoznawczy, na przepiękny bukiet jesieni, rzeźbę w ziemniaku. Dużym zainteresowaniem cieszył się rzut podkową. Kto rzucił podkowę najbliżej kołka ten był obdarowany lizakiem. Nasi uczniowie oczywiście też brali udział: I miejsce w konkursie rzeźby w ziemniaku zajęła Paulina Świstowska a wyróżnienie zdobyła Kinga Rzemieniak.  Laureatom konkursów zostały wręczone nagrody. Kilku młodym turystom wręczono odznaki ?Siedmiomilowe Buty? i Brązową Odznakę Turystyki Pieszej Jakubowi Szewczykowi. A piękne bukiety jesieni uczestnicy konkursu złożyli przy głazie pamiątkowym.Cały dzień nie padało, nawet wiaterek nie dmuchał, widoki przepiękne i miła atmosfera na mecie spowodowały, że było fajnie. Ale niestety trzeba było wracać do swoich domów.

W rajdzie uczestniczyło blisko 400 osób (tych małych i dużych).

Z niecierpliwością czekamy na następny rajd "Mikołajkowy) już 3 grudnia.

WSTECZ Miejsce publikacji: Aktualności Autor: Adam Jarosz
Utworzono: 2016-11-05, Aktualizowano: 2016-11-08.